Monday, February 1, 2010

kool

täna oli siis esimene koolipäev. praegu on mul veel juhe nii koos, et ma ei suuda väga selget ja anlüütilist teksti siia üllitada, aga ma teen oma parima. esiteks, kooli tuleb jõuda vara!

8.30 algab loeng ja täpne peab olema. tööruumides ei tohi süüa, juua ega telefoni kasutada. muusikat ei tohi ka kuulata. laulda vist tohib.

mmm, mis veel. ruume on rohkem, aga need on väiksemad kui meie omad. õppetöö toimub ametlikult flaami keeles (minu esimene loeng toimuski puhtas nederlandsis, aga minuga räägitakse veel esialgu inglise keeles).

kõige olulisem: tegemist on hoopis teistsuguse maailmaga, mis on päris äge. tegeletakse mööbli konserveerimise, mitte renoveerimisega: objektid on kõik iidsed ja natuke liiga aukartust äratavad. veidi tunnen ennast rumalana, sest ma ei olegi mikroskoopika ja puidu anatoomiaga tegelenud. vähemasti mitte sellel tasemel ja kindlasti mitte flaami ja inglise keeles. üleüldse on lähenemine objektile hoopis teine, teadus ja eetika on märksõnad.

ma küll veel ei tea, mida ma tegema hakkan, aga kindlasti on see seotud polükroomiaga.

esmaspäevast kolmapäevani on kool 8.30-18, pärast kuut läheb maja valve alla. taas midagi uut. järgnevatel päevadel on õppetöö mujal. mul küll ei ole veel õiget tunniplaani, aga kunstiajaloo asemel kirjutan ilmselt uurimustöö ja siis loodetavasti flaamikeelset teadus-ainet, mis on kokkuvõttes keemia ja füüsika jvõin skipida, sest ma ei saaks ju sellest aru. (tegelikult ma muidugi peaksin seda võtma, sest ma ei tea ju tegelikult puidu keemiast mitte midagi).

aga muidu tundub täitsa see, mida ma tegelikult teha tahaksin. ainult et ma peaks vist välismaale elama minema, sest eestis ei lase mind keegi renessanssobjektide kallale. mm, üldse võiks keegi mulle ermitaazi praktika koha sebida.

kool näeb ka kena välja. suur ja ilus. sekretariaat ainult lonkab, aga asjaajamine ongi tobe tegevus.

puh. ma nüüd teen listi tehnikatest, millega ma olen kokku puutunud.

pilti ka: värav

No comments:

Post a Comment