Tuesday, February 2, 2010

mis ma täna tegin

siinkohal jääb küll loetlemata mu tänane menüü ning kodustest tegemistest ka ei räägi.
hetkel erutab mind hoopis kool.

kuna ma olen suutnud oskuslikult jätta mulje, et ainus asi, mis mind üldse huvitab, on polükroomia, siis seisab charles igati mu huvide eest.

täna alustasin koos ühe tüdrukuga maalingutest madonna skulptuuriga. see kuju on koolis seisnud juba umbes 8 aastat ja kuna keegi sellega tegeleda ei taha, siis on loomulikult hea mõte anda see ülesandeks vahetustudengile või valikaine raames kätte anda.

kuju ise on tüüpiline jumalaema mõnelt antwerpeni vanalinnas asuva maja seinalt, päris vana, aga mitte midagi üliharuldast. aja jooksul deformeerunud ühest teisest pühakust madonnaks, saanud mõned lisandid, aga alustuseks päris põnev. nüüd tuleb ta paari kuuga ära lõpetada ja leida lahendus selle eksponeerimiseks, sest omanikud tahavad seda jälle välja panna. mis ilmselt on siiski utoopiline soov.

esimene challenge oli muidugi see, et maalingute tüdruk ei räägi inglise keelt. tegelikult natuke räägib, aga ongi hea, õpin flaami keeles erinevaid tööriistu tundma.

teine challenge on see, et noh, ma pole varem polükroomiaga tegelenud. ma pole varem mikroskoopigi sihtotstarbeliselt kasutanud, rääkimata 'akende' tegemisest. täna me siis uurisime mikroskoobiga erinevaid kihte, katsetasime white spiriti, sülje ja isoprotaaniga erinevatelt kihitidelt mustuse eemaldamist, alguses vatitikuga, pärast natuke ka selle pulgaga, mille nimi mul meelde ei tule. tegime katseid ja siis eemaldasime tasapisimustust. õnneks õppejõud ütles, et selle kuu lõpus teeb ta mikroskoobiga töötamise ja erinevate graafikute tegemise kursuse.

tegelikult saab minu projektiks siiski hoopis üks tool, mis on rariteetne ja kus tuleb ka polükroomiaga tegeleda. ning ma lähen ka praktikale 10 päevaks brüsseli kuninglikku kunstimuuseumi.

võtme sain ka ja siis natuke töökoja instrueerimist. aga ikka ma veel ei oma learning agreementi ega orienteeru hästi.

3 comments:

  1. palja näpuga asju katsuda võib?
    kui mul siin nii hea ei oleks, siis läheks küll kadedusest rohelikseks

    ReplyDelete
  2. võib küll. kõike võib katsuda, ma ise ka alguses ei uskunud, küsin kogu aeg :D

    ReplyDelete
  3. Elu24 moment: lugesin seda postitust ja mõtlesin, et tegelete Madonna skulptuuriga:D

    Beier saaks rabanduse!

    ReplyDelete