Sunday, January 17, 2010

mulle hakkab siin järjest rohkem meeldima

ma arvan, et tegin täiesti ainuõige otsuse just antwerpeni tulles. metropolid on loomulikult lahedad kohad, aga erasmuslasena tasub minu meelest eelistada provintse. seda eeskätt seetõttu, et aasta või antud juhul pool aastat on limiteeritud aeg pulbitseva ja aegajalt laialivalguva metropoli tundmaõppimiseks. eriti arvestades asjaolu, et erasmuslane on stipendiumist elav tudeng, kel lihtsalt poleks ka materjaalset võimalust igal pool käia. pluss pariisis või londonis ma ei elaks keset linna ja vajaks igapäevases liikumiseks ühistransporti. mina elan 2000 piirkonnas ja kõnnin jala rubensi väljakule 12 minutit. käi äärde aga 7 minutit. mul on maja taga kuninglik kunstimuuseum ja kõik on käe-jala juures.

samuti meeldib mulle, et ma ei ela inglise-, prantuse- või saksakeelses kultuuriruumis. antwerpen on küll kõigist mõjutatud, aga ta on siiski flaamikeelne, mis tähendab seda, et ma õpin tundma uut keelt. isegi kui ma ei hakka seda kunagi rääkima, on see lisaväärtus. loomulikult võib see olla ka miinus, sest seeläbi ma kaotan teatavaid nüansse kas või suhtluses, aga samas keelt kas või natuke osates olen ma siiski rohkem kui lihtsalt turist. samuti tänu sellele, et ma hakkan õppima flaami keeles, korraldatakse ju keelekursusi, sest nö suurte keelte jaoks neid ei ole. mul on vedanud, sest lisaks keelele on mul ka sissejuhatus belgia kultuurilukku, mistõttu meil on lonegud ja ekskursioonid, mis aitavad siinse eluga kohaneda.
selle kõige kõrval asun ma euroopa südames ja keset euroopa kultuuripärandit, samas aga on tegemist väga multikultuurse ja kaasaegse linnaga. siin on näiteks meeletult suur juudikogukond, aga neist hiljem, sest loeng ja ekskursioon nende linnaossa tuleb järgmisel nädalal.

hästi palju on geipaare ja muidugi ka hästi palju geibaare, vanalinnas on päris mitu maja vikerkaare värvides ja sildiga the pride of antwerp, muidugi on siin ka punaste laternate tänav, kuhu ma sattusin korteriotsingutel päris kogemata, naljaks oli vaadata, kuidas striptiisitar lõunat peab. või noh, ta istus oma puki otsas ja sõi burksi. mõni boks oli ka välja üürida.:D ja siin võib sees suitsu teha. ma arvan, et siin võib ka tänaval juua, aga ma pole päris kindel.

nii palju siis sellest. täna oli ka väga tore pühapäev. külastasime momu, mis on moemuuseum ja asub akadeemia moekateedriga ühes majas. praegu on seal delvaux (belgia luksusbränd) kottide näitus. alguses ma olin pisut skeptiline, aga ausalt, see näitus ületas täielikult minu ootusi. esiteks oli tegemist suurepärase kuraatoritööga, kontseptsioon oli paigas, ruumilahendus oli geniaalne: kuna kotid olid jaotatud teemadesse (rong, lennuk, laev, studio, bränd etc) ja liikusid samas mööda ajatelge (180 aastat), siis nad olid esitletud sõltuvalt objektist. Näiteks olid seal lumivalged trammiistmed ja kotid oli lähtuvalt funktsiooist seal ümber. see, et istmed olid valged, tõi esemed esile, aga hoidis samas distantsi eksponeeritava ja tausta vahel mõjudes kogumikuna terviklikult. laevareisi kotid olid tohutu auriku taustal ja samas projekteeriti kohvritele fotosid, eriti kontseptuaalselt mõjus üks blackbox hunniku punaste käekottidega, kuhu peale olid suunatud kolm punast noolt prantsusekeelsete sõnadega vabadus, võrdsus, vendlus. ringikujuline ruum oli jäetud kangastele, nahale, õmblustöödele. mu eriline lemmik oli sürrealismi osa. seal oli üks must nahast kott, mille suu oli kaetud mustaks värvitud merikarpidega, mis moodustasid tohutu lille. ja siis muidugi käekott magritte'auks, millele oli kirjutaud ceci n'est pas une delvaux. nad väga armastavad oma kohalikke kunstnikke siin, pea pooled tänavad on rubensi või van dyke järgi nimetatud. aga mulle jättis tõesti väga hea mulje, märtisi pidi neil uus näitus tulema. muidugi kõige rõõmustavam on siiski see, et alla 26aastatstele on kõik muuseumid 1 euro eest ja täna ma praktiseerisin esimest korda oma vapustavat flaami keelt :D
siin lõunas on ka hästi mõnusad kohvikud, nii et jah, ma eelistan neid iga kell erasmuse pidudele. ma leidsin kai äärest, üldse mitte oma kodust kaugel, ühe väga ägeda kontserdikoha, kuhu ma kindlasti minna tahan. samas, ma luban, et külastan ka mõnda erasmuse üritust :)

2 comments: