Friday, January 15, 2010

Koninklijke Academie voor Schone Kunsten van Antwerpen

minu meelest juba selle nime kõla pärast tasub sinna õppima asuda. oh püha pealiskaudsust. aga kellele meeldib flaami keel, siis võib kooliga tutvuda järgneval leheküljel: http://www.artesis.be/academie/

mul on nüüd korterileping kuni juuni lõpuni. ja belgias on kõigile tudengitele muuseumi sissepääs 1 euro. homme lähen ikeasse (oo, erasmuslase elu) endale lampi ostma, sest omanik tõi mulle täiesti uue teki, padja ning linad ja mul pole vaja neid enam muretseda.

täna oli meil BCE raames guided tour, aga see giid oli väga cool tädi ja me vaatasime peale kohustusliku rubensi, kelle kuju asub seal linnas lihtsalt juba paar sajandit, ka selliseid pisikesi restorane, mida ise ei leiakski üles. ühel olid vanu tavasid hinnates jätkuvalt veel kanad pööningul. ja kuna väljas oli sitaks külm, siis olid need kaminaga vahepalad päris kosutavad. aga antwerpen on vist ainus linn, mida mina tean, kus on jõgi, aga mitte ühtegi silda. on ainult kaks tunnelit, üks metroole ja teine jalakäijatele, aga noh, samas ma asun ka riigis, kus on kuus parlamenti, nii et mis seal ikka. seda sain ka teada, et pissivat poissi pole mõtet brüsselisse vaatama minna: antwerpenis on ta ka täitsa olemas ja siinsed majad pole 20. sajandi alguses ehitatud vanade koopiad, vaid tegelt ka ehtsad renessansi näited. millega ma veel võiks hiilata? aa, näiteks paar sajandit tagasi karistati naisi õlle joomise eest. kui nad vahele jäid, siis nad pidi loovutama oma kleidi, mis müüdi siis nö second-hand riiete turul maha, ta võis selle muidugi ka ise tagasi osta. samamoodi karistati neid naisi, kes petsid oma meest, aga ei kandnud roosat linti õlal. mehi ilmselgelt ei karistatud. mmm, suhteliselt seksistliku kommipoe võib leida samuti vanalinnast, selle nimi on swiet&seksie ning üks traditsiooniliselt minev kaup kannab nime tits of negrowoman. maja ise näeb ka lahedalt nilbe välja, kui kujutada ette roosasid sulgesid jms. peaaegu kõigil majadel vanalinnas on neitsi maarja kuju, aga sugugi mitte usulistel kaalutlustel, vaid seetõttu, et need on tänavavalgustid ja nende pealt pidi maksu maksma, v.a juhul, kui need on ehitud, ehk kui neitsi maarja ka pisut valgust tõi. vot siis. ja antwerpeni katedraal on rajatud ainult 2 meetrile vundamendile ning kohalikud imestavad ise ka, kuidas ta need 700 aastat vastu on pidanud. aga ta pidi värisema küll. ma arvan, et meil oleks seal eluaegne töö kindlustatud :D

1 comment: